Dyk i Øresund

I lørdags var vi lige en tur i Øresund, eller var det Køge bugt ? , ihvertfald et sted syd for dragør. Ganske fin sigt 8-10 m. Vi var ude for at se om vi kunne finde resterne af M/S Progres i forbindelse med nogle *** prøver. Strømmen var sydgående ca 0.5 knob. Vi fik slået noget på ekkoloddet ca 40m syd for den bekræftede position, så vi sendte hold i vandet for at checke. Det viste sig dog at vi havde ramt en lille stensamling. Vi lavede en cirkeleftersøgning i 30 m radius og fandt da også en del stumper af planker, men ikke noget der bare lignede et vrag. Vi fandt også baghjulet af en cykel. Ikke lige hvad man forventer i det område. Til gengæld var der rigtigt meget liv, både pigvhar, masser af kutlinger, krabber og skrubber, hvoraf en enkelt måtte med op til nærmere artbestemmelse. Smagte fantastisk ifølge Pia.

Dette indlæg blev udgivet i Dykning, Fra Scuba.dk. Bogmærk permalinket.